Ahad, 2 Mei 2010

BENGKEL STPM UNTUK SUBJEK EKONOMI....

TAJUK : BENGKEL STPM 1 HARI BERSAMA DR HAMZAID YAHYA.
TARIKH : 29 MEI 2010
MASA : 8.00 PG HINGGA 6.00 PTG
TEMPAT : SEK. MEN. KEB. AHMAD BUSTAMAM, SITIAWAN, PERAK.
YURAN : RM 10.00

KETERANGAN LANJUT : 0169658362 / 0195752801

FASILITATOR : PROF. DR HAMZAID YAHYA. (PERSONAL COACHING)
BIODATA :

Seorang pakar ekonomi yang terlibat secara langsung dalam bidang perancangan ekonomi negara dan pendidikan.Beliau dilahirkan di Batu Pahat Johor dan mempunyai rekod yang cemerlang dalam bidang pendidikan.Menduduki peperiksaan SPM pada umur 15 tahun, STPM pada umur 17 tahun dan melanjutkan pelajaran ke Universiti Malaya pada umur beliau 18 tahun.

Mendapat Ijazah Sarjana Muda Ekonomi dengan kepujian pada usia 21 tahun. Memperolehi Ijazah Sarjana Ekonomi dari University of East Anglia , England dan PhD dari Washington State University, USA . Beliau merupakan pelajar pertama yang berjaya menamatkan pengajian di peringkat PhD di Washington State University dalam bidang ekonomi dalam tempoh 3 tahun 4 bulan berbanding dengan 7 tahun bagi pelajar-pelajar lain. Beliau telah bertugas sebagai pensyarah di Fakulti Ekonomi, Universiti Kebangsaan Malaysia selama 22 tahun dan Departament of Economics, Washington State
University, USA selama 2 tahun. Beliau adalah merupakan pengasas badan jariah Dana Pendidikan Dr. Hamzaid.

Selain itu juga beliau mempunyai pengalaman yang luas dalam peperiksaan STPM, khususnya dalam mata pelajaran ekonomi dan pernah menjadi ahli Majlis Peperiksaan Malaysia . Beliau telah menulis sebanyak 11 buku teks ekonomi yang diantaranya telah digunakan sebagai teks utama bagi mata pelajaran ekonomi STPM semenjak tahun 1978.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan