Jumaat, 20 November 2009

SENARAI BELUM SAH UNTUK BERTANDING...

(peringatan: ini hanya pandangan peribadi penulis sahaja)
Setelah diamati dan dirisik-risik dengan perwakilan dan bincang-bincang bersama orang lama-lama dalam GPMS rasanya berikut adalah jangkaan siapa yang akan betanding jawatan Presiden, Timbalan Presiden dan Naib Presiden.
Presiden : Calon semua orang tahu Rosdi Amir dan Jais Karim.
Jangkaan Menang : Rosdi Amir (majoriti kecil)
Rasional : Memandangkan karektor Rosdi Amir ini "cool" ianya adalah lebih baik dari yang panas baran dan kelam kabut atau vokal. Sifat bertenang serta pertimbangan dari faktor umur menyebabkan perwakilan memilih Rosdi Amir. Disamping itu juga beliau tidak menampakkan perjuangan politiknya memihak kepada mana-mana parti secara terang-terangan. Oleh itu, Rosdi Amir orang yang layak dengan jawatan ini.
Timbalan Presiden : Calon yang sama. (kemungkinan Zambri Mohd Isa)
Jangkaan Menang : Jais Karim.
Rasional : Jais Karim merupakan orang yang kuat kerja dan mempunyai rangkaian atau network yang besar. Selain itu, beliau juga orang yang vokal dan lantang bersuara. Bertindak agresif dalam semua hal. OLeh itu belaiu adalah orang yang layak memegang jawatan ini disamping faktor umur yang masih punya 1 penggal lagi.
Naib Presiden : Senarai ini mengikut pilihan hati.
1. Irmohizam Ibrahim
2. Ahmad Yaqub Nazri
3. Hasnul Fairuz Husin Amri dan Mohamad Asri Shafii
4. Mohamad Marwan Abu Kasim
Calon kesemuanya mempunyai kelebihan masing-masing serta kekuatan masing-masing. Sekiranya mengikut populariti dan senioriti, masing-masing ada kelebihan. Tidak boleh komen lebih-lebih kerana takut dikatakan masuk bakul angkat sendiri. Hakikatnya Mohamad Asri merupakan antara yang senior dalam pencalonan ini, akan tetapi terpaksa bersaing hebat dengan Hasnul kerana dari satu negeri.
JADI SIDANG PERWAKILAN SILA BUKA MATA DAN MINDA ANDA, FIKIRKANLAH YANG TERBAIK ATAS PERTIMBANGAN AKAL DAN FIKIRAN BUKAN PAKSAAN. 1 UNDI ANDA AMAT BERMAKNA DAN 1 UNDI BOLEH MENGUBAH SEGALANYA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan