Jumaat, 20 November 2009

TERKINI DI PAT 55.


Salam buat semua yang memantau, terima kasih kerana sudi memantu tulisan saya yang tak seberapanya ini. Dibawakan kepada anda yang terkini dan terhangat dari dewan Persidangan Agung Tahun GPMS ke 55 di UITM Shah Alam.

Sidang 1, nampaknya terkawal dan dikawal dengan baik oleh yang bertanggungawab untuk menjawab soalan perwakilan. Lancar kerana telah dirancang untuk semua jawatankuasa kecil yang perlu dilantik oleh perwakilan.

Apa yang agak melucukan saya sejak sekian lama bersidang, ada yang buat lawak dengan membacakan arahan yang perlu dilakukan oleh pengerusi jawatankuasa kecil pilihanraya, Pengerusi Tetap suruh cadang ahli jawatankuasa, bukan keputusan mesyuarat. Itu yang saya maksudkan dengan penyataan diatas.

Setakat ini, perjalanan lingtang pukang. Ini yang saya panggil pengurusan budak-budak, mana tidaknya. Pendaftaran jauh kedaung, bilik penginapan dengan dewan bersidang mencecah 1.6km jauhnya mengikut bacaan GPS saya. pelik tak?

Yang lebih menariknya, ada yang menyatakan mereka pertama kali baru tahu dan dengar pasal GPMS. Takut-takut ada yang kena tipu, kata rombongan ke Kuala Lumpur dan tidur di UiTM tapi sebaliknya kena pergi bersidang. Itu tak pasti saya jelaskan "MUNGKIN", mana tahu dan siapa yang tahu.

Apa pun kita tunggu sidang 2 esok pagi.... selamat mengikuti tulisan saya ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan